close



Valentine's Day 七夕情人節英文情話大彙集

Thank you for comforting me when I'm sad                          
Loving me when I'm mad
Picking me up when I'm down
Thank you for being my friend and being around
Teaching me the meaning of love
Encouraging me when I need a shove
But most of all thank you for
Loving me for who I am
感謝你在我傷心時安慰我,
當我生氣時你護著我,
當我沮喪時你拉拔我。
感謝你作我的朋友並且在我身旁,
教導我愛的意義是什麼,
當我需要動力時你鼓勵我。
但我最想感謝你的是,
愛上像我這樣的一個人。


Love is more than a word, it says so much.
When I see these four letters, I almost feel your touch.
This only happened since I fell in love with you.
Why this word does this, I haven't got a clue.
Love 不單是一個字,它還代表了許多意涵,
當我看到這四個字母時,我幾乎能感受到你內心的感動。
但是這只發生在,我愛上你之後,
為何這個字有如此的魔力,
我也搞不清楚。


Sweetheart,
My thoughts are deep into you
From the moment that I wake up
And to the whole day through
Happy Valentine's Day
親愛的,
我深深地想念著你,
從我每天早上起來的那一刻起,
每一分每一秒直到一天結束。
情人節快樂!


Thank you for standing behind me
In all that I do
I hope you're as happy with me
As I am with you
感謝你永遠支持我,
不論我作了些什麼,
我希望你跟我在一起永遠開心,
就像我跟你在一起時那麼地快樂。

 

英文情書大全



Without you, I'd be a soul without a purpose.
Without you, I'd be an emotion without a heart.
I'm a face without expression, A heart with no beat.
Without you by my side, I'm just a flame without the heat.
没有你 我將是一個沒有目的靈魂;
没有你 我的情感將没有了根基;我將是一張没有表情的臉;一顆停止跳動的心;
没有你在我身邊;我只是一束没有熱量的火焰。

If you were a teardrop in my eye,
For fear of losing you, I would never cry
And if the golden sun, Should cease to shine its light,
Just one smile from you, Would make my whole world bright
如果你是我眼裡的一滴淚;
為了不失去你;我將永不哭泣;
如果金色的陽光;停止了它耀眼的光芒;
你的一個微笑;將照亮我的整個世界。

If I were to fall in love, It would have to be with you.
Your eyes, your smile, The way you laugh, The things you say and do
Take me to the places, My heart never knew
So, if I were to fall in love, It would have to be with you.
如果説我已陷入情網;我的情人就是你;
你的眼睛,你的微笑;你的笑臉;你説的一切,你做的一切;讓我的心迷失了方向;
所以,如果説我已陷入情網;我的愛人就是你。

Forgive me for needing you in my life;
Forgive me for enjoying the beauty of your body and soul;
Forgive me for wanting to be with you when I grow old
原諒我生活中不能没有你;
原諒我欣賞你的軀體和心靈的美麗;
原諒我希望永生永世和你在一起。


More>>



七夕由來英文版

Chinese Valentine's Day falls on the seventh day of the seventh month of the lunar calendar. In China, this day is also known as "The Begging Festival"。

陰曆7月7日是中國的情人節--七夕。在中國,七夕情人節又稱“乞巧節”。


The seventh daughter of the Emperor of Heaven, the Weaving Maid, and an orphaned cowherd were separated by the Emperor; the girl was forced to move to the star Vega and the cowherd, to the star Altair. They were only allowed to meet on the magpie bridge over the Milky Way once a year on the day of seventh day of seventh lunar month - Chinese Valentine's Day。

七夕情人節相傳是天上的牛郎和織女一年一度天河相會的日子,七夕情人節的來歷是因為玉皇大帝的女兒織女愛上了窮小子牛郎,兩人被強行分開,一年之中,只有七夕當晚才能在鵲橋上見面。
牛郎織女的愛情故事,開始於漢代。因此,七夕情人節的形成也在漢代,當時就有「穿七孔針」、「以瓜果祭牽牛織女」、「登樓曝衣」的習俗。到了魏晉南北朝以 後,牛郎織女的故事已經從戀愛進而結婚、分離,到每年只能相會一天,傳說逐漸完整,由於情節感人,因此在全國各地廣為流傳,只是每個地方流傳的情節略有不 同。


 
More>>
arrow
arrow
    全站熱搜

    小天使 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()